Nordic Fire WIFi
De Nordic Fire pelletkachels zijn uitgevoerd met een WIFI ontvanger. Deze ontvanger vindt u achter op de kachel. U vindt hier alle informatie om de wifi op juiste wijze in te stellen.
Stap 1: Welke wifi ontvanger heeft u?
De app 1.0 is herkenbaar aan de sticker op de achterzijde van de kachel. Er staat het volgende vermeld: Ver.: 00.23
Op het 'nooddisplay' aan de achterzijde staat het logo zonder versie vermelding. Dit is wifi 1.0
Op het 'nooddisplay' die aan de achterzijde van de kachel zit, staat wifi 2.0 vermeld. De versie 2.0 is eveneens herkenbaar aan de sticker op de achterzijde van de kachel.
WIFI 1.0
1. De app 1.0 online via uw webbrowser
Als u de app 1.0 nog op uw telefoon heeft, kunt u die gebruiken
2. Stel de app in volgens de handleiding Het installeren van de pelletkachel en koppelen van de wifi kan via de app.
|
Hulp nodig?
Is de installatie niet gelukt? Stuur ons dan de juiste informatie toe. Op deze manier kunnen wij u gericht helpen. Wij hebben nodig:
U kunt dit mailen naar: info@nordicfire.nl
Update van WIFI 1.0 naar 2.0
De WiFi app 1.0 is inmiddels vervangen door de WiFi app 2.0. Sindsdien worden de pelletkachels geleverd met de nieuwste versie, WiFi app 2.0. Stopzetting van de oude WiFi App 1.0De huidige WiFi App 1.0 gaat begin 2026 offline. Dit is precies 7 jaar na de laatste uitgifte van deze app. De belangrijkste reden hiervoor is dat de technologie verouderd is en niet langer voldoet aan de moderne eisen op het gebied van snelheid, beveiliging en gebruiksvriendelijkheid.
Waarom wordt de WiFi App 1.0 stopgezet?
Geen verbinding met de router
Zodra de wifi ontvanger geen verbinding heeft met de router, ziet u dit op het scherm verschijnen. U dient de wifi ontvanger opnieuw te koppelen met de router. Bekijk hier de handleiding
|
WIFI 2.0
2. Stel de app in volgens de handleiding Het installeren van de pelletkachel en koppelen van de wifi kan via de app.
Of klik hier om de instructievideo's te bekijken. |
Extra informatie
Hulp nodig?Is de installatie niet gelukt? Stuur ons dan de juiste informatie toe. Op deze manier kunnen wij u gericht helpen. Wij hebben nodig:
U kunt dit mailen naar: info@nordicfire.nl Apps op meerdere telefoonsAls u de pelletkachel vanaf meerdere telefoons wilt bedienen, dan hoeft u op het tweede toestel enkel in te loggen met uw accountgegevens (email-adres en wachtwoord). U hoeft u daar niet meer opnieuw te registreren.
De kachel is offline Als de kachel de melding geeft "offline" dan is er geen verbinding met de router. Dat kan tijdelijk zijn. Maar soms is het noodzakelijk deze opnieuw te verbinden. Bekijk hier de video met uitleg hierover
|
U kunt geen verbinding maken met het netwerk?

Soms krijgt u de melding zoals hiernaast. Het is belangrijk dat de kachel verbinding kan maken met blue-tooth.
Indien u geen verbinding kunt maken met het netwerk zoals hiernaast weergegeven kunt u het volgende doen:
- Zorg ervoor dat u dicht bij de kachel staat én.
- dat het wifi-netwerk op 2,4 gHz werkt.
Dan kunt u deze weer verbinden.
Blijft het onmogelijk om te verbinden adviseren wij om een andere telefoon te gebruiken om de verbinding tot stand te brengen. Daarna kunt u met iedere willekeurige telefoon inloggen.
De verbinding valt regelmatig weg?
Met regelmaat wordt de verbinding onderbroken tussen de kachel en de router.
Er zijn verschillende oorzaken waardoor de verbinding tussen de kachel en router weg kan vallen. Zodra dit gebeurt geeft de app de melding zoals hier rechts is weergegeven.
Er zijn diverse oorzaken hiervoor:
- De wifi versterkers storen elkaar, vooral als ze dicht bij elkaar geplaatst zijn. Hierdoor wordt de verbinding minder stabiel en kan daardoor regelmatig uitvallen.
- Er zitten teveel externe apparaten aangesloten op de router, of hetzelfde kanaal
- Teveel stoorzenders in de buurt zoals andere electrische apparaten.
Vaak kan men dit oplossen door het volgende te doen:
- Op een verbinding zitten vaak veel apparaten aangesloten. Ook zitten de buren vaak op hetzelfde kanaal. Dit geeft storing waardoor de WiFi regelmatig kan uitvallen. Het is dan beter om de wifi verbinding op 2,4 GHz of juist 5 GHz in te stellen.
- Kies een vrij kanaal van je modem. Met de app van www.fing. com kunt u controleren welk kanaal vrij is.
- Maak zo min mogelijk gebruik van een wifi versterker. De kwaliteit van de verbinding wordt daardoor veel slechter.
Krijgt u het probleem niet opgelost?
Nordic Fire kan een WiFi-sterkte-analyse voor u uitvoeren.
Wij kunnen met behulp van uw Mac-adres de signaalsterkte in dBm meten. Dit kan op afstand door ons worden uitgevoerd.
Voor deze analyse kunt u de e-mail sturen aan: info@nordicfire.nl met daarin uw mac-adres.