Selecteer de taal

Nordic Fire WIFi

De Nordic Fire pelletkachels zijn uitgevoerd met een WIFI ontvanger. Deze ontvanger vindt u achter op de kachel. U vindt hier alle informatie om de wifi op juiste wijze in te stellen.

Wifi met hand en kachel op achtergrond klein

 


Stap 1: Welke wifi ontvanger heeft u?

 

App 1.0

De app 1.0 is herkenbaar aan de sticker op de achterzijde van de kachel. Er staat het volgende vermeld: Ver.: 00.23

Op het 'nooddisplay' aan de achterzijde staat het logo zonder versie vermelding. Dit is wifi 1.0

Meer informatie

App 2.0

Op het 'nooddisplay' die aan de achterzijde van de kachel zit, staat wifi 2.0 vermeld. De versie 2.0 is eveneens herkenbaar aan de sticker op de achterzijde van de kachel.

Meer informatie

 


 

WIFI 1.0

1.  De app 1.0 online via uw webbrowser


U kunt de app 1.0 vinden en bedienen via: https://appwifi.nordicfire.nl/nl/login/

Als u de app 1.0 nog op uw telefoon heeft, kunt u die gebruiken

 

2. Stel de app in volgens de handleiding

Het installeren van de pelletkachel en koppelen van de wifi kan via de app.

  Download WIFI 1.0 handleiding

     

 Hulp nodig?

 

Is de installatie niet gelukt?

Stuur ons dan de juiste informatie toe. Op deze manier kunnen wij u gericht helpen. Wij hebben nodig:

 

  1. Screenshot ingevulde gegevens in de app
  2. Foto van het MAC adres
  3. Foto van het serienummer
  4. Duidelijke omschrijving van het probleem

U kunt dit mailen naar: info@nordicfire.nl

 

 Update van WIFI 1.0 naar 2.0

 

De WiFi app 1.0 is inmiddels vervangen door de WiFi app 2.0. Sindsdien worden de pelletkachels geleverd met de nieuwste versie, WiFi app 2.0.
 

Stopzetting van de oude WiFi App 1.0

De huidige WiFi App 1.0 gaat begin 2026 offline. Dit is precies 7 jaar na de laatste uitgifte van deze app. De belangrijkste reden hiervoor is dat de technologie verouderd is en niet langer voldoet aan de moderne eisen op het gebied van snelheid, beveiliging en gebruiksvriendelijkheid.

 

Waarom wordt de WiFi App 1.0 stopgezet?

  1. Beveiliging
    De WiFi App 1.0 maakt gebruik van oudere beveiligingsmethoden. Dit betekent dat het risico op datalekken of misbruik groter wordt. Door de app te vervangen door de WiFi App 2.0, kunnen we uw gegevens en kachel veel beter beschermen. De 2.0-versie gebruikt geavanceerde beveiligingstechnieken zoals versleuteling van gegevens.

  2. Snelheid & prestaties
    De technologie achter de WiFi App 1.0 is inmiddels verouderd. Hierdoor kan de app trager reageren op opdrachten. Met de WiFi App 2.0 worden opdrachten veel sneller uitgevoerd, met een gemiddelde prestatieverbetering van 40%.

  3. Onderhoud en ondersteuning
    Het onderhouden van de WiFi App 1.0 wordt steeds lastiger, omdat de technologie achter de app niet langer ondersteund wordt door externe softwareleveranciers. Met de nieuwe WiFi App 2.0 kunnen we wel updates en ondersteuning blijven bieden. Dit betekent dat u ook in de toekomst snel wordt geholpen.

  4. Compatibiliteit met nieuwe apparaten
    De WiFi App 1.0 is gebouwd met oude technologie, waardoor deze mogelijk niet goed werkt met de nieuwste smartphones en tablets. Door de overstap naar de WiFi App 2.0 kunnen we ervoor zorgen dat de app goed blijft werken op alle nieuwe versies van iOS en Android.

 

Geen verbinding met de router

 

 

Zodra de wifi ontvanger geen verbinding heeft met de router, ziet u dit op het scherm verschijnen. U dient de wifi ontvanger opnieuw te koppelen met de router. Bekijk hier de handleiding

 


 

WIFI 2.0

1. Installeer de app

 

   Nordic Fire WiFi 2.0 

   Download voor Android

   Download voor IOS

2. Stel de app in volgens de handleiding

Het installeren van de pelletkachel en koppelen van de wifi kan via de app.

Wij hebben hiervoor een stapsgewijze handleiding opgesteld:

  Download WIFI 2.0 handleiding

      

Of klik hier om de instructievideo's te bekijken.

Heeft u de instructievideo's al bekeken?


Instructievideo's

 

 WIFI koppelen & gebruik

 


 

Extra informatie

Hulp nodig?

Is de installatie niet gelukt? Stuur ons dan de juiste informatie toe. Op deze manier kunnen wij u gericht helpen. Wij hebben nodig:

  1. Screenshot ingevulde gegevens in de app
  2. Foto van het MAC adres 
  3. Foto van het serienummer
  4. Duidelijke omschrijving van het probleem

U kunt dit mailen naar: info@nordicfire.nl


Apps op meerdere telefoons

Als u de pelletkachel vanaf meerdere telefoons wilt bedienen, dan hoeft u op het tweede toestel enkel in te loggen met uw accountgegevens (email-adres en wachtwoord). U hoeft u daar niet meer opnieuw te registreren.

 

De kachel is offline

Als de kachel de melding geeft "offline" dan is er geen verbinding met de router. Dat kan tijdelijk zijn. Maar soms is het noodzakelijk deze opnieuw te verbinden. Bekijk hier de video met uitleg hierover

 

 


U kunt geen verbinding maken met het netwerk?

 

 

Soms krijgt u de melding zoals hiernaast. Het is belangrijk dat de kachel verbinding kan maken met blue-tooth.

Indien u  geen verbinding kunt maken met het netwerk zoals hiernaast weergegeven kunt u het volgende doen:

  • Zorg ervoor dat u dicht bij de kachel staat én.
  • dat het wifi-netwerk op 2,4 gHz werkt.

Dan kunt u deze weer verbinden.

Blijft het onmogelijk om te verbinden adviseren wij om een andere telefoon te gebruiken om de verbinding tot stand te brengen. Daarna kunt u met iedere willekeurige telefoon inloggen.

 

De verbinding valt regelmatig weg?

Met regelmaat wordt de verbinding onderbroken tussen de kachel en de router.

Er zijn verschillende oorzaken waardoor de verbinding tussen de kachel en router weg kan vallen. Zodra dit gebeurt geeft de app de melding zoals hier rechts is weergegeven.

Er zijn diverse oorzaken hiervoor:

  • De wifi versterkers storen elkaar, vooral als ze dicht bij elkaar geplaatst zijn. Hierdoor wordt de verbinding minder stabiel en kan daardoor regelmatig uitvallen.
  • Er zitten teveel externe apparaten aangesloten op de router, of hetzelfde kanaal
  • Teveel stoorzenders in de buurt zoals andere electrische apparaten.

Vaak kan men dit oplossen door het volgende te doen:

  • Op een verbinding zitten vaak veel apparaten aangesloten. Ook zitten de buren vaak op hetzelfde kanaal. Dit geeft storing waardoor de WiFi regelmatig kan uitvallen. Het is dan beter om de wifi verbinding op 2,4 GHz of juist 5 GHz in te stellen.
  • Kies een vrij kanaal van je modem. Met de app van www.fing. com kunt u controleren welk kanaal vrij is.
  • Maak zo min mogelijk gebruik van een wifi versterker. De kwaliteit van de verbinding wordt daardoor veel slechter.

Krijgt u het probleem niet opgelost?

Nordic Fire kan een WiFi-sterkte-analyse voor u uitvoeren.

Wij kunnen met behulp van uw Mac-adres de signaalsterkte in dBm meten. Dit kan op afstand door ons worden uitgevoerd.

Voor deze analyse kunt u de e-mail sturen aan: info@nordicfire.nl met daarin uw mac-adres.